Gezien het faillissement van de drie zaken naast de voetgangerstunnel op Linkeroever, is de brouwerij Alken-Maes op zoek naar 2 overnemers. Want de drie zaken die in één pand zitten, een Art Nouveau gebouw uit het Interbellum (rond 1933 opgericht) zullen na restauratie omgevormd worden tot 2 zaken. Maar de renovatie kan nog wel een jaar op zich laten wachten. Inmiddels nemen Vincent Eugène (New Westside) en Jos Van de Vijver (ex-New Westside en nu brasserie Koetshuis in Beveren) de zaak tijdelijk over.
Wat voorafging
Het gebouw zou volgens Eddy Vereycken in "Antwerps Kroegenboek, 2013" uit 1933 dateren. Meer informatie over de geschiedenis kon ik nog niet vinden. (Mocht er iemand dat wel kunnen opsnorren graag laten weten aub)
Koen Sloots (58) woont sinds zijn elf jaar boven het Retro Café en nam de zaak 26 jaar geleden van zijn vader over. 7 jaar geleden nam hij ook de twee andere zaken over. "Dat heeft mij de das omgedaan" laat Sloots optekenen in de Gazet van Antwerpen. Maar na 3 contracten van 9 jaar kreeg hij nu slechts een contract van 2 jaar aangeboden door de brouwerij, dat speelde ook mee, voegt hij er nog aan toe.
De Mini-Golf naast de café's is eigendom van Koen, niet van de brouwerij, hij hoopt hiermee verder te kunnen gaan.
De toekomst
De brouwerij Alken-Maes wilt de site volledig renoveren tot twee handelszaken. Bar 'Lo aan de Scheldezijde zou dan deel uitmaken van één van de twee zaken. De werken kunnen tot twee jaar duren, maar tot aan de start der werken kan Vincent Eugène het Retro Café heropenen. Hij hoopt dat hij na de werken verder de zaak kan uitbaten.
Dit is goed nieuws voor de deelnemers aan de Wandelzoektocht "De voormalige Borgerweerdpolder" want zoveel horeca is er in het centrale deel van Linkeroever niet.
Foto: archief
Foto: archief

1 opmerking:
Goed dat de cafés / tavernes gerenoveerd worden , ' t is nu maar te hopen dat ze de art-deco stijl behouden en niet "teveel" gaan moderniseren , afwachten dus . Ik heb vroeger in het Retro Café of was het in 't Link Kieken, heel lekkere vissoep gegeten .
' k ben benieuwd wat het wordt .
Een reactie posten