Het bekend kunstwerk dat voor de ingang van het oud provinciegebouw stond en tijdens de werken even verborgen was, is terug verschenen. Het is een van de beelden die de toekomstige tuin rond het nieuw provinciegebouw zal sieren.
Aan de andere zijde van dit gebouw is er nog een beeld te zien: de buste van de Indische vredesactivist Mahatma Gandhi. Bij die buste houdt de Indiase gemeenschap in Antwerpen herdenkingen rond de man.
In 2006 was er al eens een buste van Gandhi in het Albertpark geplaatst, maar die is gestolen in 2010.
Beetje bij beetje krijgen we zo een zicht op deze nieuwe groenen long voor Antwerpen. Hopelijk komen er nog beelden, zodat hier een nieuw beeldentuin ontstaat... Echt een bezoek waard zodra dit af is en de Corona maatregelen het toestaan.

2 opmerkingen:
Sorry, dat is dat moet neerschrijven , maar ik vond dat iets heel affreus. Ik vond dat het daar niet hoorde .
Als kunstliefhebber en verzamelaar vind ik dit kunstwerk wel heel knap.
Christian
Een reactie posten