Zuid Café is niet meer, leve de Matterhorn. Deze drankgelegenheid heeft een echte metamorfose ondergaan. De bar is vervangen door een zeer modern ogende toog. In de zaal zijn de centrale tafels verdwenen, in de plaats daarvan een houten lage tafel - of is het een bank? - met bloemstuk. Ook op het overdekt terras (ook wel aquarium genoemd) zijn er minder zitplaatsen. Deze zijn rond twee openhaarden geplaatst.
Het (soms zonnig) voorterras, met nieuwe tafels en stoelen is zeer strak en het zijterras heeft een groot langwerpige parasol. (Vergelijk met deze op de De Keyserlei).
Minder plaatsen, dat resulteert in hogere prijzen. Een pilsje of ander bier van de tap kost 4 euro, voor iets sterker bier zit je snel aan 5 euro (Duvel), Wijnen per glas vanaf 6 euro. En uiteraard een groot aanbod aan cocktails voor als het eens wat meer mag zijn. Dit blijkt uit de eentalig Engelse kaart.
Of hoe ’t Zuid stilaan Parijse allures krijgt…

4 opmerkingen:
Met een kaart uitsluitend in Engels voel ik me zeker niet aangesproken.
En de prijzen zijn ook niks voor mij;
Christian
Mij zien ze daar ook niet meer.
JM
Ik ben vandaag daar een kijkje gaan nemen en een wijntje gaan drinken op het zonnige terras, daar er toch wat volk aanwezig was, maar toch niet te doen met die koude Noorderwind.
Daarna moest ik guitig in mijn geldbeugel tasten , amai zo duur voor een glaasje wijn ., wel veel opgeslagen tegen het vroegere Zuidcafé natuurlijk met die veranderingswerken moet dat een beetje er terug uit komen.
Chris,
Ik had je verwittigd, dit zijn prijzen voor de Champs Elize. Mij zien ze daar niet meer. Vandaag heerlijk van de zon genoten op het terras van de Ultimatum, uit de wind.
Een reactie posten