In het weekend van 2 & 3 februari reed een antieke tram nog eens door het stadscentrum. Het reclamebord refereert naar de chocolade Martougin die tijdelijk terug gaat geproduceerd worden. Martougin was een chocoladefabriek uit Borgerhout, in 1907 opgericht door Alfred Martougin (1875-1952).
Het voertuig is eigendom van het Vlaams Tram- en Autobussen Museum aan de Groenenhoek in Berchem. Het museum is al bijna 10 jaar gesloten zegt een lid van de gelijknamige vzw die ik ontmoet op het rijtuig. Maar het zou terug opengaan eind juni. Het dak moest volledig hernieuwd worden en dat duurde iets langer dan verwacht. (Waar hebben we dat nog gehoord?)
Misschien een idee voor een (vernieuwt) groepsbezoek van deze erfgoedinstelling.
In afwachting moeten we ons beperken tot de webstek
3 opmerkingen:
Kan ik hier al lid van VLaTAM duidelijk op melden dat dit niet klopt. Er is nog niets beslist ivm met de heropening kwa datum of ritten met voertuigen, dit is zeer voorbarig.
De info is gegeven door een persoon die de Martougin tram begeleide op zondag 3 februari. Gelieve dit eerst na te vragen ipv onmiddellijk te reageren.
Ik zou David willen aanraden de webstek VlaTAM nog eens te raadplegen. Daar staat dat het museum heropend in het voorjaar 2019. Tevens zijn ritten wel mogelijk.
Een reactie posten