dinsdag 24 maart 2020

Nieuws uit de Cadixwijk


Op de hoek Kattendijkdok-Oostkaai en de nieuw aangelegde Londenstraat zet CIP - Construction & Investment Partners - een nieuw bijzonder bouwblok neer.
Het residentieel gebouw zal bestaan uit een gesloten bouwblok met 5 bouwdelen en een binnenhof, goed voor 200 appartementen. 
"The New York Residence" voorziet in een aantal fraaie, volledig naar smaak in te richten handelsruimtes die casco worden opgeleverd. De gunstige ligging zorgt voor zichtbaarheid en garandeert een grote passage.
Een goede mix van residentieel wonen en commercieel leven dus.

Nieuwe invulling

De voormalige Porsche-garage op de kop van de Londenstraat staat nu nog leeg maar over een aantal maanden opent de Nederlandse keten van muziekwinkels Keymusic er zijn flagshipstore. Het wordt de grootste winkel van het bedrijf.
Keymusic heeft nu in Antwerpen een filiaal op de Frankrijklei. Daar worden de voorbereidingen getroffen om de oude garage op de grens met het Eilandje klaar te stomen. 



Tussen het Kempisch dok en de Noorderlaan, op een terrein van 65000 m², groeit het ZNA Cadix ziekenhuis waarvan de opening voorzien is voor eind 2022. Met zijn 19 verdiepingen zal dit ziekenhuis met kop en schouders uitsteken boven de andere torens in de buurt.
Op een plaats waar park, water en stad samenkomen komen er naast het ziekenhuis nog twee woontorens. Vooraan op de foto ziet men de fundering hiervoor.  

Geen opmerkingen: