Om de lancering van nieuwe tramtrajecten, 7 nieuwe haltes en een vernieuwd metrostation Opera te vieren bedacht ik een tramkroegentocht. Al moet je de term ‘kroeg’ wel relativeren.
De start is aan de Koningin Astridplein en daar is een legendarisch café: Café Jozef. Volgens de ene webstek is die meer dan 100 jaar oud, volgens hun eigen site slechts 40 jaar …
Aan de tramhalte voor het hotel nemen we de tram 24 die ons via 6 van de 7 nieuwe haltes voert naar de nieuwe eindhalte "Havenhuis". Vlakbij is het Het Pomphuis.
Met dezelfde lijn gaan we terug tot aan de Londonstraat en wandelen naar de eindhalte van tram 7. Met tram 7 gaan we naar de halte Keizerstraat waar achter de hoek het Muziekcafé De Kroeg is. Een kroeg met deze naam kan uiteraard niet ontbreken in een 'kroegentocht'.
Nadien nemen we tram 11 tot aan de halte Jezusstraat. Van hieruit wandelen we naar de Operaplein waar we tram 1 nemen die ons naar de halte Bolivarplaats brengt, daar bezoeken we Café Boekowski.
Nadien nemen we tram 11 tot aan de halte Jezusstraat. Van hieruit wandelen we naar de Operaplein waar we tram 1 nemen die ons naar de halte Bolivarplaats brengt, daar bezoeken we Café Boekowski.
Vervolgens gaan we naar de halte Zuid waar we tram 10 nemen die ons naar het metrostation Opera zal voeren. Na onze ogen de kost gegeven te hebben nemen we eender welke tram die naar de Groenplaats rijd. Tijd voor vast voedsel voor zij die gezellig samen iets willen gaan eten.
Mijn voorstel de recent vernieuwde, uitgebreide ‘De Pelgrom’. Deze zaak heeft een specifieke Belgische kaart.
Praktisch:
Zondag 8 december 2019 bijeenkomst Café Jozef 15 uur.
Inschrijving via jemamibe@gmail.com
Kosten: Voorschot van 10 euro bij aankomst (pot)
Vier je mee?


Geen opmerkingen:
Een reactie posten