Na de restauratiewerken krijgt een deel van het stadhuis een publieke invulling. Op deze manier wil het stadsbestuur bezoekers en passanten van de Grote Markt en de ‘Via Sinjoor’ op een laagdrempelige manier naar het gebouw toe leiden.
De vroegere gesloten voorgevel van het stadhuis zal na de restauratie verlevendigen. De centrale toegang op de Grote Markt wordt opnieuw de hoofdingang voor het publiek, en de poorten worden letterlijk opengezet. Door de gelijkvloerse verdieping gedeeltelijk open te stellen, krijgen bezoekers en bewoners bovendien de kans om het historische gebouw op een unieke manier te beleven. Om dit te realiseren gaat de stad op zoek naar een externe partner om een groot gedeelte van de gelijkvloerse verdieping en de kelder te exploiteren.
De toekomstige uitbater mag gebruik maken van een zone van 447 vierkante meter op de gelijkvloerse verdieping en een polyvalente ruimte van 100 vierkante meter in de kelder. Voor de centrale foyer is er een gedeeld gebruik met de stad; na de openingsuren mag de uitbater de foyer exclusief gebruiken. Een beperkte horeca-invulling (zonder warme keuken) behoort tot de mogelijkheden.
Foto maquette is gemaakt in het MAS paviljoen Antwerpen Morgen, de andere foto's zijn vorige week vrijgegeven door de persdienst van de stad..



1 opmerking:
Ik leef in blijde verwachting.
Een reactie posten