In januari kan je in zaal Anker van het Cepa-gebouw gratis de tentoonstelling van de Antwerpse havenschilder Eugeen Van Mieghem (1875 – 1930) bezoeken. De expositie toont een veertigtal werken over de emigranten van de Red Star Line. Van Mieghem, die opgroeide en leefde in de haven, was geboeid door de duizenden landverhuizers die via Antwerpen naar de Nieuwe Wereld trokken. In zijn gekende, authentieke stijl gaf hij deze naamlozen een gezicht. Ga zeker voor het einde van de maand een kijkje nemen want nadien is dit werk waarschijnlijk niet meer te zien voor publiek.
De expo komt van New York, Philadelphia en andere wereldsteden en loopt enkel in januari in Antwerpen. Nadien reist ze naar Mechelen en de Verenigde Staten.
Nog tot en met 31 januari elke weekdag tussen 14 en 17 uur gratis te bezoeken in het Cepa-gebouw aan de Brouwersvliet 33.
(Bron: Cepamail N° 68 - december 2018 - foto jmm)
1 opmerking:
Zeer mooie tentoonstelling.
Een reactie posten