Tijdens de periode van 17 november 2017 tot 25 februari 2018 heeft het project Ecce Homo meer dan 15000 bezoekers kunnen verwelkomen. Zij konden kennismaken met 63 Belgische kunstenaars en 126 kunstwerken.
Op 25 februari was er een viering voor de laatste dag van het project met de de Antwerpse Stadstrommelaars. Om 16 uur startte zij vóór de Galerie Geukens & De Vil / Marion de Cannière aan de Leopoldplaats. Enkele aanwezigen volgde de trommelaars tot aan de volgende locatie, de Sint-Joriskerk, waar een groepje mensen van op de trappen van de kerk het gebeuren gadesloeg. Persoonlijk dacht ik dat bij iedere locatie de groep volgers ging aangroeien, maar niets was minder waar na de volgende stop (Maagdenhuismuseum) was ik nog de enige volger. Ik heb ze dan maar alleen laten verdergaan… Een “non-event”? Wie zal het zeggen. In het Maagdenhuismuseum hebben zij in deze periode 10.000 bezoekers gehad, wat normaal het jaarcijfer is. Natuurlijk gaan ze nu wel in een zwart gat geraken want wie zal de eerste volgende maanden nog de noodzaak hebben om dit klein museum te bezoeken. Hopelijk zal het programma voor de Erfgoeddagdit goed kunnen maken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten